اصل غافلگیری2‌!

هومن جعفری - زهرا صدراعظم‌نوری در جلسه کمیسیون سلامت، محیط‌‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با محوریت بررسی لایحه بودجه 97 شهرداری تهران در شرکت‌های «شهروند»، «شهرسالم» و سازمان زیباسازی شهرداری تهران، وجود نیروهایی مازاد نسبت به تعداد شغل‌ها در شهرداری تهران را یکی از مشکلات این مجموعه عنوان کرد. وی گفت: «در برخی سازمان‌های وابسته به شهرداری تهران، به ازای یک شغل چهار نیرو وجود دارد که پرداخت حقوق و مزایای آنها هزینه بزرگی را به شهرداری تحمیل می‌کند‌.»
یک جورهایی عین هیات دولت خودمان است‌. سه تا وزیر تصمیم می‌گیرند‌، پنج تا وزیر کار می‌کنند‌، بقیه‌شان حقوق می‌گیرند‌! صبح‌ها می‌روند دفتر سرپرستی استان صبحانه‌، سر ظهر یک زنگ می‌زنند دفتر وزارت ببینند منوی ناهار چیست‌. اگر خوب بود که می‌روند وزارت ناهار‌. اگر نبود زنگ می‌زنند به بقیه وزرا ببینند دفتر آنها ناهار چه می‌دهند‌. عصرها هم یک کله پاچه‌ای خوب نزدیک پاستور هست دور هم جمع می‌شوند سیتی‌صفا‌! موقع حقوق گرفتن هم که می‌شود بیا و ببین چه قشقرقی راه بیندازند سر حقوق‌!
یک‌جوری هم شبیه ستاد مدیریت بحران می‌ماند‌. یک عالمه آدم داخلش دارند حقوق می‌گیرند دست آخر یکی از پای سفره بلند می‌شود می‌آید جلوی دوربین با دست دهان چرب و چیلی‌اش را پاک می‌کند و می‌گوید‌: غافلگیر شدیم‌!